torstai 16. syyskuuta 2010

Junassa on hauska matkustaa!



Minä olen viimepäivinä reissannut junassa joka suuntaan! Ensin piti mennä käymään Hungerfordissa koska äidillä ja isällä oli siellä hoidettavia pankkiasioita. Ja sitten me pääsimme seuraavanakin päivänä junaan, koska piti matkustaa Sloughiin jossa haastateltiin kovasti jotain NI-numeroa varten. Minä kuulemma saan sellaisen kun täytän 16. Äiti ja isä saanevat 3-6 viikon päästä.



Asemalla on aina ihmisiä ja junia paljon. Matkustajat kulkevat tämmöisistä porteista sisälle, liput tarkistetaan näissä laitteissa. Minulle aina avataan sellainen pieni portti erikseen, kuljenhan rattaissa. Silloin näytämme lippua asematyöntekijälle. Minusta ei mene täällä junissa mitään maksuja.



Vertaillessani näitä junia Suomalaisiin juniin (olenhan niissäkin useampia reissuja tehnyt), niin nämä junat täällä Englannissa ovat sirompia, pienempiä ja näissä on enemmän väkeä. Sitä ei kyllä tästä kuvasta uskoisi sillä tämä kuva on napattu niin hauskasta kuvakulmasta että näyttää kuin olisimme junassa äidin kanssa kahdestaan! :) Jos ihmettelette miksi olen junassa sukkasillani niin äiti takavarikoi minun kenkäni. Äiti torui minua kenkien heittelemisestä ja otti junamatkan ajaksi kengät laukkuunsa.




Tämän näköisellä junalla menimme nyt, mutta näitä on täällä monen näköisiä. Tuossa näette ihan kuvan vasemmalla keltaisen viivan. Sen takana kuuluu aina olla. Kun juna lähtee niin asematyöntekijät puhaltavat kovasti pilleihin. Silloin ei enää saa ylitää keltaista viivaa.. Meidän kotiasemalla pysähtyy lähes kaikki junat mutta olempa nähnyt senkin kuinka nopeaa ohimenevä juna ajaa asemasta.. Nämä junat ovat nopeita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti