tiistai 15. helmikuuta 2011

Tekevälle sattuu..

Minulle sattui vahinko, sillä rikoin vahingossa meidän tietokoneesta kaijuttimet! Homma tapahtui ihan vain niin että vaikka äiti olikin kieltänyt ottamasta kaijuttimia niin nappasin salaa toisen niistä käteeni. Tätä oli kokeiltava sillä äiti oli selin ja täytti tiskikonetta.. tilasuuteni oli tullut! Sitten en tiedä mitä tapahtui, mutta ääni vain katosi ja kaijuttimet hiljentyivät.. Ensin epäilin olisiko katselemani Muumit päättäneet vain pitää hiljaisen hetken, mutta äiti tuli viereeni ja torui minua kovasti. Kaijutin oli mennyt rikki! Äiti pyöritteli kaijutinta ja kyseli että miten ihmeessä olin onnistunut painamaan koko voluuminsäätöpainikkeen kaijuttimen sisään vieläpä niin että se oli irronnut sinne? Puhisin itsekseni, miten se äiti nyt luulee että minä osaisin niin pitkän tarinan selittää kun tässä on yhdenkin sanan lausumisessa vielä kova työ! Äiti tuumasi että kunhan isä ehtii kotiin niin katsotaampa tilannetta.. Muumit pysyivät ruudulla täysin hiljaa ja minua harmitti..



Vihdoin isä saapui kotiin ja tuumasta toimeen! Meillä on tällaisia työkaluja joilla ruuvasimme kaijuttimet auki. Isä sanoi että voisihan sitä kolvata irronneet osat kiinni, mutta tokkopa on sen väärti kun ei niistä kumminkaan enää entisiään saa. Äitikin ihmetteli että onhan se vähän hankalaa jos ei äänen voimakkuutta säätämään sitten enään pystyisi. No ruuvasimmepa isän kanssa kaijuttimet takaisin kiinni. Jos jotain positiivista haetaan, niin isä kyllä kehaisi että olen taitava ruuvimeisselin käyttäjä näinkin pieneksi pirpanaksi. Minä kun sain yhden ruuvin ihan itse auki! :)



Äiti sanoi että eihän sitä vahingolle mitään voi, mutta torui vieläkin että pitää uskoa mitä äiti sanoo. Isä kyllä lohdutti minua että oikeastaan nämä lähes kymmenen vuotta palvelleet Bilteman pikkukaijuttimet olikin aika uusia, että jos ei äidille mainita niin palveluksen taisin poppoollemme tehdä.. :) Niimpä meille ilmestyi uudet mustat pikkukaijuttimet tietokoneeseen. Niistä kuuluukin paljon paremmin kuin entisistä! Mikä helpotus, voin taas katsella lastenohjelmia äänillä.. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti