sunnuntai 7. marraskuuta 2010

Uusia sanoja



Minulla on uusia sanoja. Suosituimmat niistä ovat "puppy" sekä "Muumi". Äiti kommentoi minulle että jotkut minun sanani ovat englantia ja jotkut suomea. Minä en kyllä sellaisista ymmärrä ollenkaan. Äiti kertoi että kotona me puhumme aina sitä suomea. Ehkä vastaus löytyisi tästä äidin kirjasta. Siinä on kuulemma sekä suomalaisia että englantilaisia sanoja sekä lauseita.




Tämä kirja on äidille rakas, sillä on sellaista tunnearvoa. Äiti nimittäin on saanut tämän lähtiäislahjakseen Suomesta. Siksi saan tutkailla kirjaa ainoastaan sievästi. Mutta nyt minun täytyisi saada selville lisää sanoja!



Äiti yritti auttaa minua. "Puppy" on suomeksi "koiranpentu".. Ihan hillittömän hankala sana, taidan jättää sen opettelun myöhempään vaiheeseen.. Mutta mikä on sitten "Muumi" englanniksi, sitä ei löytynyt tästä kirjasta.. Äiti kyllä tiesi kertoa että se on "Moomin".



Sanoja on niin paljon!! Ja opeteltavaa niin paljon! Onneksi minulla on loppuelämä siihen aikaa, ainakin äiti sanoi niin.. Eikä minun vielä kuulemma tarvitse osata puhua, opin senkin pian lähitulevaisuudessa. Äiti on vakuuttunut siitä sen takia koska olen niin kiinnostunut näistä sanoista! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti